Friday, November 18, 2011

Sedihnya Meninggalkan Rumah :'(

Assalammualaikum W.B.T
wahai Bloggers yg Cute2 n Hensem Sekalian



Hari ni aku telah meninggalkan rumah kesayanganku .. tempat aku dibesarkan .. tempat aku tinggal sepanjang persekolahanku dari pra-sekolah, sekolah rendah dan sekolah menengah ( napa laa emo sangat aku kali nii .. bukannya x pernah tinggalkan rumah pon hahahaha ) .. ok2 .. mula2 parent kata tengahari nanti baru chow .. so aku kemas barang pon baru tadi pagi .. hihi sebenarnya aku malas nak packing laa .. kalau aku packing barang tuu .. hemm .. rasa macam nak bawa saja barang2 aku yang ada kat dalam rumah tu .. beg pon aku dah tukar dengan beg yang tiada roda .. malas laa nak bawa beg yang ada roda tu .. berat .. yela .. belum lagi isi apa2 kat dalam tuu .. dah berat sedia .. malas laa nak pikir2 kalau terlebih muatan kat airport nanti .. so aku mengambik keputusan untuk menukar beg dengan adikku .. hahahaha .. 




Sebelum aku packing barang tuu kan .. aku cuci kain .. ibu yang suru .. supaya tiada kain yang tinggal kat rumah yang x dibasuh .. so dengan malasnya .. aku cuci laa .. dah laa guna tangan kan .. tapi sebelum nak g cuci tu .. aku pandai2 laa menggatalkan tangan untuk mencuba mesin basuh tu if berpusing or x .. first time aku try, hidup pulak .. selalunya x .. then aku try lagi yang kali kedua .. hidup jugak .. haa! apa lagi .. aku sumbat laa washing machine tuu dengan segala kain yang nak dicuci .. bukan main senyum lebar lagi aku masa tuu .. hahaha .. alaa bukannya apa .. aku nak basuh pinggan lagi .. so jimat laa masa sikit kan :P .. 




Ibu dah balik dari sekolah .. so now tinggal tunggu ayah lagi laa .. tunggu punya tunggu x jugak sampai .. aduiyai .. sampai tertido-tido dibuatnya .. sempat masak kuih and minum petang lagi .. lebih kurang pukul 4 macam tuu baru laa ayah sampai .. itu pon kitorang x sedar pon yang ayah dah kat depan rumah .. yela .. selalunya bising keretanya tu .. tapi tetiba senyap pulak .. hemm patut laa .. ayah guna keta lain rupanya .. kelisa kaler hitam .. so apa lagii .. kelam kabut aku dibuatnya .. nak mandi laaa .. angkat barang laa .. aduii .. 




Bila semua barang dah angkat .. aku bersama 2 orang sang pengacau sempat laa jugak snap2 beberapa gambar .. 






Haa nii dia keta tuu .. actually nii keta my uncle .. adik my ayah .. dia pinjam coz keta ayah  yang prado tuu agak sewel sikit .. pandai goyang2 .. macam menari saja kitorang kat dalam keta tuu :P







Huahuahua .. my lil sis .. satu2 nya adik perempuan ..  tengok tuu dressing dia .. all pink kan .. dia nii memang fanatic pink .. korang jangan ............. tengok tu betapa bahagianya dirinya itu :P





Ini laa dia sang2 pengacau aku tuu .. dorang nii .. x ngam sebenarnya .. kalau boleh tiap masa bergaduh ..  aku pon xtau laa .. tapi ada masa tuu boleh pulak main kejar2 and main hide n seek pulak .. entah laa .. tiap hari kalau aku x marah diorang nii kan memang x sah .. macam ibu tiri saja aku kat rumah .. hahah





Upsii ! .. terselit pulak muka aku kat sini kan .. alaaa  .. dah nama blog aku .. opkos laa mesti ada muka aku kan  .. kalau tak  xkan blog dorang si sang2 pengacau nii kott :P




Bila dah ready semua .. kitorang pon chau chin chau laa .. paipye rumahku :'( .. 





Ok perut kitorang dah lapar .. so singgah ranau jap untuk diner .. then teruskan lagi perjalanan ke rumah nenek iaitu .. KAMPUNG KAULUAN kat TAMPARULI .. sampai rumah nenek kira2 pukul 10 lebih macam tu laa .. ngantok gilerr laa .. dengan segera aku tukar baju tido .. atur2 tempat tido .. ingatkan boleh laa terus tido kan .. hemm rupanyaaaa .. buat susu adik laa .. kemas barang laa .. masak air laa .. aduii .. terus x jadi nak tido ok .. sebelum tido tu akmi tengok tv jap .. entah laa apa tajuk dia tuu .. lupa laa .. ceta dia pasal klon2 orang .. best laa jugak hihi .. malam nii aku tido dekat si aunii .. ibu yang suru .. last nite bersama dia kan .. cian dia tuu .. balik2 aku marah hihihihi




ok laa itu sejaa .. harap korang terhibur !! paipye !! :P







2 Suka Bebelan Si Farah:

Rahman

bkn kenari hitam ker tu..?hahaha....

Farah Najwawa

hihihi eya laa tuu kot .. farah pn x knal sgt keta2 ni hihi

Post a Comment

Kalau Berani Komen Laa :))